martes, 20 de marzo de 2012

Escoleta Huialfàs

Com m'imagin el centre on vaig a fer pràctiques?


Abans d’anar al centre de pràctiques ja tenia una idea general de com era l’escoleta, ja que durant el primer any de la carrera ja havia realitzat una sortida al centre amb l’assignatura d’OGE. No obstant aquesta era molt superficial i desdibuixada.
Tenia molta incertesa respecte a com seria aquest centre, però el que si m’imaginava eren unes aules amb molts materials, molt rica estèticament, però això no fou així. Em vaig trobar amb una escola molt pobre en quant al material i la decoració i una arquitectura no molt adequada, des del meu punt de vista, a un centre de 0-3, ja que tot està molt desconectat, per anar d’unes parts del centre a les altres has de sortir obligatoriament de la part coberta del centre...


Quines coses, penses, el diferencien d’una escola 3-6?
Realment pens que a nivell físic no són tantes les coses que el diferencien d’una escola de 3-6. El que si m’ha sorprès i pens que és una diferència important respecte a les escoles de 3-6, és l’ecasesa de material. Pràcticament no hi ha material. Gairebé no tenen retoladors, pinturetes, papers... A més tampoc hi ha pràcticament res per a jugar al joc simbòlic, com si hi ha a les aules de 3-6. Les aules que he pogut veure jo, realment són molt pobres en quant a material, fet que fins a les hores no m’he trobat a les aules de 3-6.
Com ha estat l’acollida? Què t’ha sorprès? Quines coses encara no has vist?
L’acollida que he rabut per part del centre en general pens que ha estat força positiva. 
El que primer es va fer va ser presentar-nos el centre a nivell general, amb totes les practicants i posteriorment se’ns presentar la nostre aula, amb la tutora assignada i els infants corresponents. Podríem dir que fou una acollida més a nivell d’aula, i no tan a nivell de centre en general. Hem estat nosaltres, a mesures que les necessitats així ho han exigit, qui hem anat coneixent el centre i la resta de personal que allà i treballa.
Tot i això, consider la meva acollida com a positiva. Em vaig trobar amb una tutora amable que en tot moment em posa i em va posar al dia del que es fa i es farà en el centre. I m’ha donat confiança per intervenir amb els alumnes com una mestra més i sempre sense abusar.
No obstant consider que tot i que m’he integrat bé en el centre i allà em sent força agust, encara em queda molt per conèixer i aprendre. Consider que tot el que envolta la meva realitat més propera al centre, la meva aula, les aules veïnes, amb les seves mestres i nens... els conec ja força, però encara em queda pendent fer-me amb l’altra part del centre, fet que consider important ja que pel que he vist aquest centre, tot i tenir molts infants, és molt familiar i totes les mestres coneixen tots els alumnes i altres educadors i jo, com és normal no. Així intent, a poc a poc, obrir-me al centre i anar coneixent especialment els altres infants ja que, alhora de dur-los a dormir, per exemple, tant pots estar amb un alumne dels teus, com amb un dels altres, i pens que per aquesta raó és important conèixer-los i que ells et coneguin i anar adquirint confiança amb ells de mica en mica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario